Loading

Si pripravený zbaliť svoj domov a predať nehnuteľnosť ?

„Pozrite sa na svoju nehnuteľnosť kritickým okom.“



Niekedy je veľmi ťažké uhádnuť ľudské myšlienky. Najmä, ak sa nachádzame v neosobnom virtuálnom kontakte. Preto nemôžeme čakať, kedy nám zákazníci dajú spätnú väzbu, čo im chýba, alebo čo by sme mali zmeniť. Musíme ich zaujať atraktívnym obsahom. Iba ten privolá záujem z rôznych strán.

Mnohokrát som videla, ako ťažko sa  ľuďom hľadá nové a vyhovujúce bývanie. Ich kritické oko posudzuje cudzie domovy a majetky iba z pár fotografií v online priestore. Pokiaľ nie sú dostatočne nastylované, sú odsúdené k nezáujmu a predsudkom ľudí prezerajúcich si inzertné webové stránky. Tu môžeme vidieť zásadný  problém.




„Len málo ľudí sa dokáže pri ponúkaní svojej nehnuteľnosti dokonale odosobniť a pozrieť sa na ňu kritickým obchodným okom.“

Aj vy máte niekedy pocit, že fotografie nehnuteľností sa k vám prihovárajú? Skúmame každú nesympatickú farbu, neupravenú bielizeň, záhradu bez odbornej úpravy a dekorácií. Sme z toho unavení a tento neatraktívny obsah bez mihnutia oka vypneme. Vyhneme sa tak prezeraniu „zošmatlaných“ papúč  v  predsieni, či  pohľadu na špinavý pelech domáceho miláčika. Komu by sa chcelo po tomto predstavení ísť ešte na osobnú prehliadku? Mne teda nie.

Kto by si však tento problém chcel uvedomiť? Nereálny pocit z ponúkaného majetku je prirodzený. Veď predsa vlastníci ponúkajú dokonalé dizajnové skvosty, ich svojpomocne rekonštruované veľdiela! Sú to vymaznané a útulné domovy zakliesnené hlboko v ich srdciach. Roky tu denne varili svoj nedeľný obed, zažívali roky rodičovského dobrodružstva, prežívali chvíle plné radosti a lásky.



„Je správne, že ľudia milujú svoj domov. Ale ak sa rozhodneme s ním ísť na realitný trh, je nutné uvažovať triezvo a zvážiť, čo ponúkame.“

Dlhé čakanie,  frustrovaní klienti, nekonečné telefonáty, nepravidelné obhliadky. Uvedomenie týchto komplikácií, ktoré môžu nastať je spúšťačom návratných investícií a obrovským šetrením vášho rozpočtu. Ak začneme počítať náklady (dlhodobo prázdny byt, splácanie hypotéky), tak si uvedomíme, že čas sú peniaze.