Loading

Home Staging viac ako len upratať

Predstavujem vám minimálne 7 dôvodov, prečo podľa mňa nechať svoju nehnuteľnosť profesionálne upraviť pred inzerovaním.  A je jedno, či budete nehnuteľnosť predávať/prenajímať sami, alebo prostredníctvom realitnej kancelárie. 

1. Lákavá ponuka neznamená len upratané


Ponechať priestor tak, ako je zvykom vo vašej bežnej dennej rutine, nestačí. Námietka, že veď mám upratané, neobstojí. Inak, v hojných prípadoch by za to makléri skákali od radosti až po plafón  :D Takže, aby som bola presná.

Čisté okná, podlahy, utrený prach, uložené veci, dokonale naleštená kuchyňa,  kúpeľňa a toaleta, čistá dlážka, voňavé koberce, organizovaná predsieň, vypnutá televízia, zapnuté svetlá, vyvetraná miestnosť!

Základ, ktorý je tajným snom každého makléra, ktorý príde fotografovať nehnuteľnosť na inzerciu a zároveň automatické očakávania záujemcu ohláseného na obhliadku. Realita? Ak ste dnes rolovali portály s nehnuteľnosťami, tak odpoveď poznáte. Tajné spovede maklérov sú často o nepripravenosti. Ak vidia, že je aspoň trocha vôľa, presúvajú, posúvajú a odkladajú rôzne predmety po nehnuteľnosti sem a tam, aby boli schopní urobiť nejakú publikovateľnú fotografiu. Obľúbený argument: "veď ja nepredávam zariadenie, to si beriem, ja predávam len steny. Tak čo koho do toho?"

Lenže uverejniť naozaj lákavú ponuku je súhra viacerých prvkov. Pozitívna emócia a zvedavosť, ktoré vás nabádajú inzerát vôbec začať čítať. Pocity, ktoré si odnášate z obhliadky. Vhodný pomer kvality a ceny produktu, ktorý ponúkate.  


2. V online svete predávajú pekné fotografie 


Používate sociálne siete ako Facebook, Instagram, Twitter či Pinterest? Alebo patríte k ich odporcom a listujete radšej papierové katalógy a časopisy? Popravde, je to jedno.

Každého totiž zaujme pekná fotografia, nech už pozeráte inzerciu vo vitrínke alebo na portáli s nehnuteľnosťami.

Podľa mňa je naivné si myslieť, že druhú stranu zaujíma iba cena. Treba si uvedomiť, že na druhej strane stojí človek, ktorý pre seba hľadá nový domov. Pekný, útulný, v dobrej lokalite a za primeranú cenu. Úverom sa zaviaže niekedy na tretinu svojho života - je preto logické, že si vyberá starostlivo. 

Lebo keď vy predávate tie hore spomínané steny, on hľadá miesto, ktoré bude nazývať domov. A slovo domov sa vám ani zďaleka nespája so zaprášenou podlahou, ošúchaným náterom na stenách, obitou kuchynskou linkou a dizajnom kúpeľne spred 15 rokov.  Prvá  je myšlienka,  koľko musím ešte investovať do rekonštrukcie a následná otázka: "Koľko mi dáte zľavu?"  

Ako to súvisí s uverejneným inzerátom? Tento myšlienkový pochod sa odohráva v sekundách, pri rolovaní ponúk na internete, doma, bez možnosti prednesu vašich argumentov. Fotografia, cena, popis.  Pekná fotografia zvyšuje šancu uspieť.  Stojí vaša ponuka za ten jeden klik? 


3. Rýchlejší predaj


Jednoduchá matematika: viac klikov, viac záujemcov, viac obhliadok v kratšom čase. Dokážete selektovať na základe telefonického rozhovoru a vylúčiť z obhliadok turistov, ktorí ani nevedia čo vlastne hľadajú? Šetríte tak čas a energiu na vážnych záujemcov.


4. Viac vážnych záujemcov znamená psychickú pohodu a lepšiu vyjednávaciu pozíciu


Tiež si myslíte, že vaša nehnuteľnosť pôjde určite na dračku? A opak je pravdou? Frustrujúce, potrebujete sa posunúť, bytom sa premávajú ľudia ako v múzeu a odpovede sú stále len výhovorky typu: "obklad sa mi nepáči, dvere sa mi nepáčia, keby tá podlaha bola iná a znížite mi cenu?" Videli ste konkurenčné ponuky? 2 alebo 3 takéto obhliadky a garantujem vám, že ste na prášky. Jediné vaše zbožné želanie bude nech sa už konečne niekto nájde a cena padá po tisíckach. Naozaj to tak musí byť?

Licitácia ponuky je snom nejedného vlastníka nehnuteľnosti. Celá situácia predpokladá, že kupujúci sa predbiehajú s ponukami a je z čoho vyberať. Do tlaku a horšej vyjednávacej pozície sa dostáva práve kupujúci a nie majiteľ. Uzavrieť  rýchly a výhodný obchod je aj napriek tomu stále umením, nie samozrejmosťou. Psychická pohoda, bez pocitu tlaku vám vie však neľahké rozhodovanie určite uľahčiť. Čo poviete?


5. Prezentovať pocit domova bez vstupenky do vášho súkromia


Nehnuteľnosť zjednotiť a zladiť do príjemných tónov, zariadiť dekoráciami, ktoré priestor zútulnia, neukazujú však nič o vás a vašej rodine. Koľko máte žien, detí a domácich miláčikov, je vaša vec. Zaujmite tým, čo skutočne predávate: steny, podlahy, kuchyňa, kúpeľňa, výhľad. Hoďte očkom na váš inzerát, čo vidíte ako prvé? Dubové parkety, alebo zbierku sošiek a rodinných fotografií?


6. Predstaviť nehnuteľnosť v tom najlepšom svetle a spojiť ju s pozitívnou emóciou. 


Lebo prvý dojem dva krát neurobíte. A je vedecky dokázané, že človek si utvára úsudok v prvých 10 sekundách.

Dokážete vyrozprávať príbeh za 10 sekúnd tak, aby z obhliadky odchádzal človek s pocitom, že mu tam bolo príjemne a našiel presne to, čo hľadá? To nie je klamstvo, to je umenie.  


7. Home Staging je lacnejší ako prípadná zľava z kúpnej ceny 


Maklér pomôže cenu správne nastaviť, homestager sa postará, aby nebol dôvod o nej pochybovať a zľavu vôbec pýtať.

Lebo na obhliadku by mal ísť človek, ktorý je presvedčený, že našiel pre seba to pravé a skontrolovať, či to, čo videl a čítal, zodpovedá realite. Skontroluje si identitu majiteľa, prípadne inú dokumentáciu dokladujúcu prezentovaný stav nehnuteľnosti a vlastnícke práva k nej. V ideálnom prípade zložiť zálohu a dohodnúť sa na rezervačnej zmluve.

Home Staging dokážete spraviť aj svojpomocne a nízko-nákladovo. Ak máte dostatok času a odvahu, stačí vám konzultácia alebo základný balíček. Vysvetlím vám, ako to celé funguje a ak si pripravíte  otázky ako vyriešiť niečo konkrétne, rada vám na ne odpoviem a priložím zopár nápadov a trikov na inšpiráciu. V základnom balíčku dostanete presný návod, zoznam úkonov, ktoré treba urobiť, čo ako zladiť, poradím vám, ktoré veci vystaviť a ktoré radšej schovať. :D  

Pre zaneprázdnených ponúkam komplexnú službu, po odsúhlasení návrhu prejdeme ihneď k realizácii a samozrejmá je možnosť zapožičania dekorácií, drobného nábytku, až po profesionálne fotografie alebo video. 

 Pri Home Stagingu sa bavíme o sumách v desiatkach, najvýš pár stoviek EUR, zľavy pri kúpe nehnuteľnosti sa rátajú takmer vždy na tisíce EUR.  To znie naozaj výhodne, nie?  Na otázku, prečo to už všetci dávno nerobia, vám odpovedať neviem. Ale to, čo na 100% viem, je, že kto už raz skúsil, nekonal by inak.  Na základe  skúseností  pribúda aj majiteľov, ktorí na takúto službu spoliehajú.  Pochopili, že doba sa mení, nároky kupujúcich sa stupňujú a preto hrajú na istotu "vrabca v hrsti".  

Pre mňa osobne je táto služba aj o kultúre bývania a kultúrnosti predávajúcich a kupujúcich. Mám úprimnú radosť, keď človek prekoná často krát len obavy z nového a pridá do celého procesu trocha snahy. Na výsledku je to vždy poznať. 

Úspešné predaje vám želám. 


Zdroj obrázkov s láskavým dovolením pixabay.